Hitta din produkt manual
Fullständig dokumentation finns för alla Bosch-produkter, vilket även inkluderar värdefull information om underhåll, reservdelar och hantering av mindre problem. Allt du behöver är E-NR (modellnumret) eller hela modellnamnet för att kunna välja rätt bruksanvisning.
Boka service för Bosch vitvaror (extern länk till Bosch)
Boka ett besök av en servicetekniker online
Boka ett servicebesök bekvämt online, dygnet runt alla dagar. I bokningstjänsten kan du exakt beskriva problemet med produkten och välja ett datum och en tid för teknikerns besök.
Vänligen ha ditt E-nummer(modellnummer) eller produktens typskylt tillgänglig. I nästa steg kommer du att ha möjlighet att scanna din typskylt, ladda upp ett foto av typskylten för automatisk igenkänning eller manuellt registrera din produkts E-nummer (modellnummer).Om du behöver boka om eller avboka ditt befintliga servicebesök kan du göra det online genom att använda direktlänkarna i din e-postbekräftelse.
Logga in på MyBosch och välj en produkt som redan registrerats. (extern länk till Bosch)
Du kan också kontakta Bosch på telefonnummer 0771-19 70 00 eller använda chat-funktionen på www.bosch-home.se (när den är aktiv). Ha ditta ditt E-NR (modellnummer) tillgängligt innan du ringer eller chattar med oss.
Är det några kostnader i samband med reparationsprocessen?
Du kan behöva betala en minimiavgift för reparationen om den inte omfattas av garantin enligt lagstadgade garantivillkor.
Du som kund kan använda RUT-avdrag för reparation av hushållsapparater. RUT-avdraget avser endast arbetskostnaden och gäller endast kostnaden för arbetstiden. Besöks, material- och övriga kostnader omfattas inte av RUT avdraget. Se villkor för service